2023
Plan dnia
Kontakt
Linki
Cała dla dzieci!
Zatoka Zabawy
6:00- 8:30 - Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8:30- 8:50 - Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem.
8:50– 9:00 - Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:00- 9:20 - ŚNIADANIE - realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:20- 9:30 - Czynności higieniczne i samoobsługowe.
9:30 – 10:30 - Język nowożytny( j .ang.- wtorek i czwartek).
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Tworzenie okazji do prowadzenia obserwacji, eksperymentowania i odkrywania, na różnych poziomach edukacyjnych z wykorzystaniem naturalnych predyspozycji i potencjału rozwojowego dzieci.
|
10:30 - 12:20 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne i ruchowe. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
12:20 – 12:30 - Przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
12:30 – 13:00 - OBIAD - celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
13:00 – 14:20 - Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
14:20-14:30 - Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne.
14:30 – 15:00 - PODWIECZOREK, czynności higieniczne.
15:00 – 17.00 - Samodzielna zabawy dzieci w ogrodzie przedszkolnym lub w kącikach zainteresowań w sali. Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo i zgodną zabawę dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Zatoka Zabawy
Cała dla dzieci